Clínica dental Pablo Fos

WhatsApp

La Conselleria d’Educació, cultura i Esport ha elaborat una guia d’acompanyament emocional a l’alumnat davant de la COVID-19. El document orienta els equips docents en la detecció i la superació de les barreres emocionals que hagen pogut sorgir entre la població escolar durant el confinament. La guia es pot descarregar en l’apartat de publicacions del web d’Inclusió Educativa (consultar ací).

«La tornada a l’escola és una bona oportunitat per a detectar les barreres emocionals sorgides durant el confinament i trobar les actuacions necessàries per a enderrocar-les i contribuir, d’aquesta manera, a l’adaptació progressiva de l’alumnat a la ‘nova normalitat«, ha explicat la directora general d’Inclusió Educativa, Raquel Andrés.

Andrés ha afegit que «són molts els xiquets, xiquetes i adolescents que han patit, pateixen i patiran impactes psicològics com a conseqüència dels efectes de la pandèmia i del confinament i serà necessari que durant el present curs els tutors, tutores i tot el professorat en general porten a terme intervencions planificades i activitats que contribuïsquen al desenvolupament personal i social de l’alumnat, no sols des de l’àmbit acadèmic, sinó, sobretot, el personal i social«.

En la guia, que ha estat possible gràcies a la implicació directa del Servei Psicopedagògic Escolar V16 d’Alberic, es donen pautes per a desenvolupar, a través de l’acció tutorial, la competència emocional en l’alumnat, així com la resiliència davant de la COVID-19.

La guia estableix la importància que les aules siguen un espai obert per a parlar sobre la pandèmia, on s’anime a expressar els dubtes, els temors i tota classe d’emocions i sentiments que es vagen suscitant; un espai que fomente l’acolliment de tot l’alumnat, així com un clima de confiança i seguretat per a disminuir, d’aquesta manera, el nivell d’estrés de l’alumnat i de les famílies.

També recomana introduir l’alfabetització mediàtica, per a facilitar en els xiquets i xiquetes l’esperit crític davant de la informació que ofereixen els mitjans de comunicació o la de rumors i notícies falses, aspecte que cal treballar amb l’alumnat de les diferents etapes educatives.

A més, també es donen indicacions perquè els centres educatius incloguen accions d’acompanyament emocional a l’alumnat tant en el Pla d’atenció a la diversitat i inclusió educativa (PADIE) com en el Pla d’acció tutorial (PAT).

WhatsApp Portal de Xàtiva