Clínica dental Pablo Fos

PoolWork

WhatsApp

Agents de la Policia Nacional i de la Guàrdia Civil han desmantellat un grup criminal que havia comès almenys 29 delictes contra el patrimoni a les comarques de la Costera i la Vall d’Albaida. Tres homes d’entre 21 i 24 anys han estat detinguts a Xàtiva, acusats d’assaltar comerços, habitatges i màquines expenedores, emprant la força i la violència per aconseguir els seus objectius.

Els detinguts es dedicaven a robar caixes registradores i diners de màquines automàtiques, i fins i tot van arribar a entrar en domicilis mentre els propietaris eren a dins. En alguns casos, no van dubtar a agredir les víctimes per assegurar-se l’èxit dels assalts.

Un dels membres del grup estava sent investigat per un intent d’homicidi a la Llosa de Ranes, on va apunyalar un veí que intentava interceptar-los durant un robatori. Aquest individu ha ingressat a presó provisional.

La investigació, iniciada el passat 1 de febrer per les comissaries de Xàtiva, va culminar el 27 de febrer amb un dispositiu conjunt que va permetre localitzar els sospitosos. Un d’ells s’amagava en un local abandonat, mentre que els altres dos es refugiaven al domicili d’un d’ells. Durant el registre, es van intervenir tres armes blanques —una de les quals podria haver estat utilitzada en l’apunyalament—, dos vehicles, tres telèfons mòbils, eines robades i diversos productes sostrets de comerços.

Els tres homes han passat a disposició judicial. A més de l’intent d’homicidi, se’ls atribueixen delictes de lesions greus amb arma blanca, robatori amb violència i intimidació, robatori amb força continuat, furts i sostraccions de vehicles.

Amb aquesta operació, les forces de seguretat han pogut resoldre prop d’una trentena de delictes patrimonials que havien generat alarma social a la zona.

WhatsApp Portal de Xàtiva