L’Ajuntament de Xàtiva ha iniciat esta setmana dues intervencions al nucli antic: la millora de l’entorn de la Font dels 25 Dolls i l’adequació del futur aparcament públic del carrer Sant Vicent. Es tracta de dos projectes orientats a millorar la seguretat viària i l’ús de l’espai públic, amb canvis en la circulació i en l’accessibilitat.
Un entorn més accessible i amb prioritat per als vianants
A la Font dels 25 Dolls, l’actuació se centra en l’accessibilitat universal i en una convivència més segura entre vianants i vehicles en un punt especialment sensible pel pas de trànsit. El projecte inclou la reorganització de la circulació i la conversió en zona de vianants del carrer lateral, a més de l’ampliació de la vorera per a facilitar la connexió amb el Jardí del Bes i reduir el risc d’accidents, especialment pels vehicles que baixen de Bixquert.
Els treballs preveuen una ampliació de vorera d’uns 70 metres quadrats al voltant de la font, amb solera de formigó de 15 centímetres sobre capa de graves i un acabat de còdols rodats amb filades regulars de rajola ceràmica massissa, seguint la solució ja existent. També es contempla el rebaix de voreres en tres punts per a millorar l’accessibilitat.
La nova ordenació del trànsit es completarà amb elements d’urbanisme tàctic per a separar vehicles i vianants, reduir la velocitat i incrementar la seguretat. Esta intervenció s’emmarca en la planificació municipal ja avançada en la peça sobre la reorganització de l’entorn de la Font dels 25 Dolls.
Un aparcament amb 17 places i sistema d’il·luminació activat per sensors
En paral·lel, han arrancat les tasques per a crear el nou aparcament públic del carrer Sant Vicent, amb l’objectiu d’ampliar l’oferta d’estacionament i millorar l’ordenació del trànsit al centre històric. El pàrquing comptarà amb 17 places de zona verda i s’ubicarà en un solar adquirit per l’Ajuntament, un projecte que ja es va detallar quan es va informar de la licitació de les obres del nou aparcament.
El projecte incorpora millores de seguretat com càmeres, sensors de moviment i un sistema d’il·luminació LED coordinat amb eixos sensors. Segons la descripció de l’actuació, el mecanisme servirà per a advertir les persones usuàries de la presència de vianants en les immediacions de l’accés i facilitar maniobres d’entrada i eixida més segures.


















