Des que es decretara l’Estat d’Alarma, i conscients de les necessitats que tant famílies com autònoms, pimes i empreses, poden tindre en aquesta situació excepcional, Caixa Ontinyent ha oferit diferents alternatives de finançament als seus clients. Així, en el primer quadrimestre de l’any, la inversió en els sectors productius de les comarques centrals s’ha multiplicat per tres respecte al mateix període de 2019, situant-se en 15 milions d’euros, que passen a 20 milions d’euros si es comptabilitzen altres crèdits a clients.
Les previsions són que aquestes dades continuen a l’alça per l’elevada demanda de crèdit latent, amb gran quantitat d’operacions actualment en estudi, la qual cosa es traduiria en què aquestes xifres es dupliquen en les pròximes setmanes. Xifres rècord que evidencien tant la necessitat existent per l’aturada de la producció, com l’esforç de Caixa Ontinyent per alleujar la situació mitigant en la mesura del possible les conseqüències econòmiques d’aquesta crisi del Covid-19.
A més dels crèdits amb aval de l’ICO, la demanda del qual cobreix ja les quantitats assignades per aquest organisme a Caixa Ontinyent, l’Entitat ofereix crèdits personalitzats, estudiats cas a cas, amb l’objectiu d’oferir a cada família, autònom, pime o institució pública, la millor solució segons la seua situació i necessitats.
Quant a la línia ICO, en les últimes setmanes s’han concedit 71 operacions per 7 milions d’euros, i s’estan tramitant altres 121 operacions per altres 9 milions d’euros.
Amb aquestes actuacions, Caixa Ontinyent compleix amb un doble objectiu: contribueix al fet que les famílies, autònoms i empreses disposen d’eines per a poder afrontar la situació i col·labora, al mateix temps, en el manteniment i impuls del teixit productiu de la seua zona d’actuació, les comarques centrals valencianes, caracteritzada per un teixit empresarial emprenedor, innovador i internacional.
L’actuació de Caixa Ontinyent en l’Estat d’Alarma s’ha traduït també en altres mesures com l’abonament avançat de pensions i prestacions en els mesos de març i abril, el reforçament dels seus serveis digitals i telemàtics amb un increment de la seua seguretat, l’acord amb altres entitats per a facilitar la retirada d’efectiu en qualsevol caixer automàtic sense comissions, l’increment del límit de 20€ a 50€ en les operacions contactless, l’eliminació de comissions al comerç afectat, la línia de crèdit als ajuntaments per a atendre pagaments i facilitar l’ajornament del cobrament d’impostos municipals o l’aplicació de moratòria hipotecària.