Clínica dental Pablo Fos

WhatsApp

Estudi Alicia Herrero

El més important de qualsevol joc no és que siga educatiu sinó que ens faça gaudir. Aquest projecte el lidera CECD Mira Sintra de Portugal, i participen dues associacions d’Itàlia, Grècia i un altre de Portugal a més de Copava, a la qual perteneix Aspromivise. En aquest projecte es pretén desenvolupar un joc de taula educatiu col·laboratiu amb activitats relacionades amb la qualitat de vida i amb les funcions cognitives. Serà una plataforma en línia i a més es desenvoluparà i dissenyarà materials ( tauler, cartes..) , regles de joc amb escenaris, narrativa, dinàmiques de joc, sessions pràctiques…

Entre tots i totes decidirem les regles

Recollirem les idees de totes les persones de tots els països que han treballat en el PROJECTE i a partir d’ahí s’avançarà en la idea de joc educatiu i col·laboratiu” afirmava Rosa Hernàndez, psicòloga del Centre Ocupacional La Costera. U treball que porten de manera coordinada i conjunta tots els membres europeus del projecte. La pròpia Rosa comentava que en este procés de creació i elaboració “hem fet sessions tant en línia com presencials amb els diferents centres ocupacionals de Copava. Hem jugat a diferents jocs amb el nostre ordinador, tauleta o mòbil. Anem donant les nostres opinions emplenant qüestionaris. Els jocs en línia abasten diferents àrees: emocions, intel·ligència, llenguatge, memòria, orientació i diversió. S’han valorat tres pàgines web d’aquests jocs els quals entre totes les usuàries i usuaris que estan participant s’han considerat com a jocs de taula divertits, d’estratègies, de construcció”.

Una característica important en el projecte es que totes les persones poden jugar amb els suports necessaris i que els objectius que es pretenen aconseguir són:

  • millorar la capacitat de pensar
  • generar una major qualitat de vida: inclusió en la comunitat, millorar l’autonomia
  • exercitar la memòria, l’aprenentatge, l’expressió.

Amb tota la informació recollida d’aquestes sessions es crearà una plataforma en línia ( e-Training) ID-GAMING amb formació que els ajudarà a comprendre millor la informació, aprendre i utilitzar noves habilitats, adaptar millor els comportaments i tindre més QUALITAT DE VIDA. Aquesta plataforma es podrà utilitzar durant 5 anys com en els anteriors projectes europeus que Aspromivise ha col·laborat com IDIPOWER, IDICT, IDP-LIVING.

La pròpia Rosa Hernández, en la presentació del projecte acabava manifestant que “Aspromivise sempre intenta participar en projectes en els que la millora de la qualitat de vida de les persones amb diversitat funcional està present”.

Un pas més que busca una societat més justa i inclusiva.

WhatsApp Portal de Xàtiva