El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana ha activat una alerta de Protecció Civil i ha enviat un missatge d’avís als telèfons mòbils de tota la província de València a causa de l’episodi de pluges intenses que afecta el territori.
L’avís s’emmarca en la situació meteorològica adversa comunicada per l’Agència Estatal de Meteorologia i adverteix del possible risc d’inundacions, especialment en barrancs, rambles i zones baixes. Des d’Emergències 112CV es recomana extremar les precaucions i mantindre’s atent a qualsevol canvi en el nivell dels avisos.
El missatge d’alerta demana evitar desplaçaments innecessaris, allunyar-se de cursos d’aigua, respectar els talls de trànsit que puguen establir-se i, en cas d’augment del nivell de l’aigua, accedir a plantes superiors dels edificis. Així mateix, es recorda que, davant qualsevol situació de risc, cal informar-se pels canals oficials i telefonar al 112 en cas d’emergència.
L’alerta afecta també municipis de l’interior com Xàtiva, on es demana prudència i seguiment estricte de les indicacions de Protecció Civil mentre es mantinga activa la situació de pluges generalitzades.














