Clínica dental Pablo Fos

WhatsApp

Estudi Alicia Herrero

Aquest dijous s’ha presentat a l’Ajuntament de Xàtiva una nova edició de la tradicional Fira Outlet i comercial que organitza l’Associació comercial ADEXA, tot i que s’ha hagut d’adaptar a les circumstàncies i modificar el seu desenvolupament, degut a les recomanacions sanitàries i de seguretat provocades per la pandèmia.

La Fira serà en tenda, pel que les persones interessades hauran d’acudir a l’establiment, i ampliarà els seus dies començant el proper dilluns 28 de setembre i finalitzant el dissabte 3 d’octubre.

«Donades les circumstàncies no podem ocupar l’Albereda amb el nostre comerç i amb els nostres col·laboradors, i per això hem buscat una alternativa que va en la mateixa línia que la que es va prendre a la Fira de l’Automòbil d’Adexauto», ha explicat la presidenta de la secció de comerç d’Adexa Maria José Díaz Patiño, qui ha reconegut que des de l’associació estan «molt contents amb la participació». Participaran un total de 58 comerços, 54 dels quals seran de Xàtiva, a més d’haver-se adherit tres comerços de Canals i un del Genovés.

«El comerç de Xàtiva és un dels motors econòmics de la nostra ciutat. El fet de que per part dels comerços de Xàtiva s’haja participat en aquest nou format de la Fira, que ja és una tradició, sens dubte indica l’ànim i la voluntat manifesta de superar aquesta situació entre totes i tots», ha indicat per la seua part l’alcalde de Xàtiva Roger Cerdà, qui ha destacat que «estem preocupats per la situació, però al mateix temps ocupats en resoldre el problema d’una manera conjunta, amb els comerços i amb les associacions comercials, perquè no volem que baixe la persiana cap establiment i per això anem a seguir donant suport des de la institució municipal».

La filosofia de la Fira Outlet, tot i celebrar-se a tenda, és la mateixa que en les edicions anteriors. Els comerciants podran liquidar els stocks d’anteriors temporades o bé donar a conèixer el seu nou producte, sempre i quan hi haja un preu promocional.

Com a novetat, en aquesta edició s’han ampliat els sectors participants atès que el desenvolupament logístic és més fàcil i senzill de realitzar. Participaran establiments de calçat, roba i complements, roba de xiquets, òptiques, corseteries, llibreries, papereries, joieries, decoració, reformes, mascotes, tecnologia, esports i salut -comptant amb clíniques dentals, podològiques i de nutrició. «Com veieu és un ventall molt ampli de comerç i de possibilitats, atès que Adexa és una associació multisectorial», ha exposat Maria José Díaz Patiño, al temps que ha fet una crida a la ciutadania «per a conscienciar-los de que ara més que mai el comerç local, que és el que dona vida als carrers, necessita dels seus veïns i veïnes».

D’altra banda, l’alcalde Roger Cerdà ha recordat el treball que s’està realitzant amb els comerços mitjançant el programa «Reactivem Xàtiva» per tal de contrarestar la pandèmia, amb ajudes per a autònoms, per a comerços, per a l’adquisició de material sanitari, i especialment amb el programa de Bons Locals al Consum, dels quals ja s’ha consumit el 80%. Cerdà ha incidit en que ja està preparant-se una segona edició d’aquesta campanya, que es donarà a conèixer pròximament, però ha avançat que es destinaran 300.000 euros municipals.

WhatsApp Portal de Xàtiva