La Comunitat Valenciana ha donat aquest dimarts el tret d’eixida a les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) amb la participació de més de 23.700 estudiants repartits en 56 tribunals al llarg del territori. El conseller d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, José Antonio Rovira, ha visitat la Universitat Politècnica de València (UPV) per comprovar el correcte inici de les proves, que es desenvoluparan fins dijous.
Durant la visita, Rovira ha desitjat als estudiants «tota la sort del món i que puguen aconseguir els seus objectius», recordant que l’any passat el percentatge d’aprovats va ser del 98,50 % i la nota mitjana d’accés a la universitat va ser de 7,366 punts sobre 10.
El conseller ha lamentat que el Ministeri no haja acceptat la modificació del Reial decret 534/2024 per garantir la màxima optativitat a l’alumnat afectat per la DANA. En aquest sentit, la Generalitat ha adoptat la mesura de considerar la convocatòria extraordinària de juliol com a ordinària per a aquests estudiants.
En total, les proves es realitzen en 16 tribunals de la Universitat de València, 12 de la UPV, 11 de la Universitat d’Alacant, 11 de la Universitat Miguel Hernández d’Elx i 6 de la Universitat Jaume I de Castelló, amb un repartiment territorial per facilitar la participació.
La majoria dels estudiants que s’examinen enguany procedeixen del Batxillerat (91,5 %), mentre que un 8,5 % provenen de cicles formatius. Així mateix, destaca un increment del 6 % en la matrícula d’alumnes procedents de cicles formatius (de 1.915 a 2.029).
Les proves continuaran fins dijous amb exàmens de diverses matèries, incloent-hi Llengua i Literatura Castellana, Filosofia, Història d’Espanya, Llengua Valenciana, Matemàtiques, Dibuix Tècnic, entre altres.













