El plenari municipal del mes de març ha aprovat, amb els vots favorables del PSPV-PSOE i de Xàtiva Unida i les abstencions del Partit Popular i VOX, el Pla Anual Normatiu de l’Ajuntament de Xàtiva per a l’any 2025.
Aquest Pla té l’objectiu de proporcionar una major seguretat jurídica al conjunt de la ciutadania i materialitzar, d’una forma senzilla i coherent, la predictibilitat de l’ordenament. Està dividit en tres parts: l’aprovació, la modificació i la derogació d’ordenances i reglaments, i en total recull 27 propostes que s’hauran de materialitzar en els propers exercicis. Aquest any s’escometrà, entre d’altres, l’aprovació dels reglaments dels principals serveis d’atenció a la dependència, normes relacionades amb la mobilitat urbana o els reglaments d’ús dels espais municipals comunitaris.
«Aquest Pla normatiu suposa una aposta clara per millorar la planificació normativa de la ciutat i recull les necessitats existents per part de totes les àrees del nostre ajuntament», ha expressat el portaveu del PSPV-PSOE, Ignacio Reig, mentre que el regidor de Xàtiva Unida, Héctor Cuenca, ha manifestat que «considerem que és molt encertada aquesta iniciativa que ens permet planificar l’activitat de l’Ajuntament i augmentar la transparència no sols permetent a la ciutat avaluar l’acció de l’Ajuntament sinó sobretot en l’augment de la seguretat jurídica pel que fa a les normes que entren en vigor o es deroguen».
A més a més, també s’ha aprovat amb el vot favorable de l’equip del govern i l’abstenció de l’oposició el reglament de les normes de règim intern del centre de desenvolupament infantil i atenció primerenca (CDIAP) i el reconeixement extrajudicial de crèdit.
D’altra banda, s’ha rebutjat amb els vots en contra del PSPV-PSOE i Xàtiva Unida i els vots favorables del Partit Popular i VOX, una moció presentada pels populars al voltant de l’ocupació il·legal d’habitatges.
Minut de silenci previ
Abans de l’inici del plenari municipal s’ha guardat un minut de silenci per la mort de Ramon Ortolà, qui va ser regidor d’Obres i Urbanisme de l’Ajuntament de Xàtiva entre 1983 i 1987 i diputat provincial per part del PSPV-PSOE.
A més a més, també s’ha donat lectura, prèviament a l’inici del plenari, als feminicidis de les dones assassinades en 2025 a mans de les seues parelles, tal i com es va acordar en plenari ordinari.