La regidora de comunicació i l’alcalde de Xàtiva valoren el primer trimestre de «L’alcalde a un click»
El passat divendres 16 de desembre, MªJosé Masip, regidora de comunicació a l’ajuntament de Xàtiva i Alfonso Rus, alcalde de la ciutat, presentaren un balanç de l’espai de participació ciutadana «L’alcalde a un click», durant el seu primer trimestre de funcionament de l’1 de setembre a l’1 de desembre de 2011.
La pàgina web de l’ajuntament, www.xativa.es, ha tingut durant l’ultim any 129.712 visites, de les quals el 55% han estat visites noves. El pro-mig d’estada a la pàgina era de 2,30 minuts.
En l’apartat de «L’alcalde a un click» a l’últim trimestre ha tingut 3.003 visites. 311 en l’apartat de castellà i 692 en la pàgina en valencià.
Ha hagut un total de 247 mails rebuts a ciutada@xativa.es. D’aquestos mails, 42 tractaven sobre reparacions; 25 sobre neteja; 24 sobre gossos; 24 sobre suggerències per al teatre,actuacions musicals, millores per a la ciutat; etc.; 22 demamant informació, 21 sobre senyalitzacions; 15 sobre instal·lacions esportives; 14 sobre seguretat ciutadana; 13 sobre parcs i jardins; 11 sobre queixes; 9 per agilitzar sol·licituds; 8 eren presentacions comercials; 7 sobre agraïments; 7 demanant treball; 5 sobre sorolls i fums i 10 sobre assumptes varis. Dels totals, el 38% eren sobre reparacions i neteja.
Les reparacions realitzades per aquestes peticions, es poden veure amb fotos a la pàgina de «L’alcalde a un click.» Algunes han sigut la col·locacions de bolardos al carrer Taquígraf Martí, pas provisional per a vianants al carrer Argenteria, estat e la pista d’Ausias March o la reparació de les escales en el carrer Santes. Totes aquestes accions s’han realitzat gràcies al ciutadà.
L’apartat contacta amb la corporació, on pots contactar directament amb qualsevol regidor de l’ajuntament, ha rebut 516 visites.
També i ha un apartat d‘enquestes al ciutadà. La d’aquest mes tracta sobre si estàs d’acord amb sancionar a que no neteja la brutícia dels gossos.
L’Alcalde a un click s’ha creat amb medis propis de l’ajuntament, amb un cost 0, ja que s’ha fet per l’equip d’informàtica de l’ajuntament.
Així mateix, el passat divendres també es va ficar en marxa el 010, el telèfon d’atenció al ciutadà. Aquest telèfon servirà per arreplegar queixes o suggerències per a l’ajuntament. L’horari serà de 8h. a 20h. de dilluns a divendres i de 9h. a 14h. els dissabtes. Es repartiran gratuïtament targetes magnètiques per publicitar aquest servici.
L’alcalde de la ciutat, Alfonso Rus, va remarcar que les noves tecnologies són necessàries, però que es necessita un gran equip humà darrere. «Volíem que tot el que arriba a l’ajuntament fora més àgil. I crec que aquest programa ha estat tot un èxit». Afegí que son petites accions que fan un gran paper al ciutadà. «Els que més saben són els ciutadans, i qui millors que ells per a que ens expliquen les seues necessitats«, va concloure l’alcalde.
El problema que reclamamos de la alcantarilla obstruida en la calle Bellver no se ha solucionado, teniendo que soportar con este calor un olor insoportable, ya que está embozado y no circula el agua.