SALVEM LA VALLLETA denuncia el lamentable estat de l’actual carretera CV-700


SALVEM LA VALLLETA denuncia el lamentable estat de l’actual carretera CV-700, la perillositat i brutícia de les voreres de la mateixa.

Segons SALVEM LA VALLETA, després de les últimes nevades i plogudes torrencials la situació a empitjorat degut a que el Servei de Conservació de carreteres va netejar els marges i va tallar les rames deixant-les en la mateixa vorera, aquestes s’han secat i ara son un perill ja que si algú fa una negligència tirant qualsevol objecte que es puga incendiar, al estar estes rames seques pot ocasionar greus problemes.

També i com ha denunciat ja SALVEM LA VALLETA, hi ha punts on l’estat de l’asfalt és lamentable ja que hi ha vots i crevills en alguns punts de la CV-700 degut també a les dures condicions climatològiques del passat hivern. No sense oblidar que des que es va fer, ja fa molts anys, el sequiot tant pronunciat i perillós que tantsols en Muro i fruit d’una obra de canalització de l’Ajuntament s’ha aconseguit que aquest siga més segur i menys pronunciat, està brut, ple de deixalles, de terra, rames i altres objectes que porten les pluges torrencials amb la força de l’aiga i que fan tapó no deixant circular l’aigua alhora que quan plou tota l’aigua que deuria baixar per aquest sequiot ho fa per la calçada, no acomplint el suposat objectiu pel que va ser construït. Per tot això, per evitar la perillositat, el risc d’incendis, i que puga ocórrer algun tipus d’accident pel lamentable estat de les voreres i en alguns punts de la mateixa calçada, demanem a l’Administració corresponent o al Servei de millora i conservació de la mateixa porten a terme les mesures de neteja, acondicionament i millora de la seguretat per que travessar la Valleta per la CV-700 no siga cap problema i que aquesta no s’abandone per part de l’administració més del que està per que aquest siga motiu per construir un vial totalment nou com recull el nou Protocol d’Infraestructures Estratègiques (PIE 2010-2020) i ja incloïa el Document Inicial del Projecte, la Redacció del Projecte Bàsic i estudi d’Impacte ambiental del Eix Transversal Villena-Muro realitzat per IDOM S.A. –URBEMED S.L. amb Monserrat Garcia Hernandez i Mª Vicenta Vivas Bellver com Eutores del Estudi i Bàrbara González Meliá com a Enginyera Directora de l’Estudi a petició de la Conselleria d’Infraestructures i Transports. En aquest estudi ja es parla de “calzada única –deixant previció per a futures ampliacions- siguiendo un nuevo trazado a las faldas de la Sierra de Mariola, próximo a la via FFCC Xàtiva-Alcoi.” On segueix explicant la composició de “ bermas de 2 m, arcenes de 1.5 m y calzada de dos carriles de 3.5 m.” I on entre molts altres detalls parla de la creació en el tram de la vall d’Agres de “ 5 pasos superiores, 4 pasos inferiores y 22 puentes o viaductos entre los que destacan 3 viaductos de 500 m de longitud”, y el que apareix al PIE 2010-2020, és un breu resum buit de contingut i sense cap novetat sobre aquest estudi.

Finalment, i perquè SALVEM LA VALLETA seguirà treballant en la defensa de la Valleta, de l’entorn, en la preservació del territori en la importància de preservar els ecosistemes alhora que oferint i exigint més ajudes per als pobles més menuts de la Valleta per al benestar, la millora de les condicions de vida de les persones que viuen i treballen en la Valleta i un resurgir en l’economia d’estos pobles a través del turisme rural, un turisme d’interior amb atractius, potent i de qualitat. Tot exigint la millora de l’actual CV-700, ja que de no millorar-se el que actualment existeix i creant un vial totalment nou els pobles més menuts perdran la seua essència i tendiran cap a la desaparició.

Per aquest motiu el proper divendres 11 de Juny a les 20 hores, a la seu del Centre Excursionista d’Ontinyent, C /Escalinata 1 d’Ontinyent, tindrà lloc la Presentació dels Resultats dels Testings de la Biodiversitat de la Valleta, tenint en compte l’especial protecció d’algunes de les especies i d’altres que SALVEM LA VALLETA, pel seu interès s’agurda per a futures al·legacions al projecte que pretén construir la Conselleria d’Infraestructures i Transports en la Valleta d’Agres, alhora que també, tot seguit serà la Presentació del Vídeo de la II Marxa Reivindicativa en defensa de la Valleta, que SALVEM LA VALLETA va organitzar fa uns mesos i que va contar amb una molt notable participació de més de 500 persones.