Ontinyent posa en marxa “Infopolicia Sant Rafel” i respon a una reivindicació històrica del barri

El coordinador de Govern Obert i la regidora de Policia presenten un servei que atendrà incidències i servirà com a punt d’informació municipal i registre auxiliar d’entrada

La històrica reivindicació dels veïns de Sant Rafel d’Ontinyent de comptar amb un servei d’atenció policial propi és per fi una realitat. El coordinador de Govern Obert, Joan Sanchis, la regidora de Seguretat, Tudi Guillem, la de Ciutadania, Virtudes González, i la presidenta de l’Associació de Veïns de Sant Rafel, Mª Modesta Pastor, visitaven l’espai de la Casa de Sant Rafel que va a ocupar “Infopolicia Sant Rafel”, un punt on els agents de la policia local atendran les incidències que els presenten els veïns i veïnes, a més de servir com a punt d’informació municipal i registre auxiliar d’entrada.

Joan Sanchis manifestava que “esta és una de les promeses electorals que vam anunciar que compliríem als primers 100 dies de Govern, al marc de la nostra política d’acostar la policia local a la ciutadania. Des de l’àrea de Govern Obert, Transparència i Governació, un dels nostres objectius és facilitar la vida als veïns apropant-los l’administració i en especial un servei tan primordial com la policia local”, destacava.

Tudi Guillem explicava que “Infopolicia Sant Rafel” prestarà atenció en principi de dilluns a divendres de 10:00 a 12:00 del matí, funcionant pràcticament com la prefectura de la policia de la Plaça Major, en el sentit que “els veïns podran posar en coneixement de la policia les situacions que puguen afectar la convivència, seguretat o trànsit; informar-se sobre diferents aspectes municipals i a més a més servirà com a registre auxiliar d’entrada de l’ajuntament, evitant així desplaçaments de la gent del barri quan vullguen presentar instàncies o sol·licituds”, exposava.

La presidenta de l’Associació de Veïns, per la seua part, recordava que “ja fa anys que estàvem reclamant aquest servei, i estem molt satisfets que per fi la nostra demanda aplegue a bon terme i a més que també puga incloure altres coses com la possibilitat de fer registres, el que és molt important”, assenyalava. Mª Modesta Pastor recordava que, quan anys arrere, quan la prefectura estava a la zona industrial, “des de l’Associació es va reclamar que ja que no hi havia prefectura al casc urbà, almenys es posaren punts d’atenció policial als barris de Sant Josep i Sant Rafel. Hui la nostra satisfacció és que comptem amb la prefectura novament dins del poble, i a més a més anem a comptar amb el nou servei d’infopolicia al propi barri”, destacava.

El coordinador de Govern Obert, Transparència i Governació explicava que l’acció empresa amb “Infopolicia Sant Rafel” es veurà continuada amb la posada en funcionament de “Infopolicia Sant Josep” en 2016. Com a regidor de Personal, Joan Sanchis tenia paraules d’agraïment “per a la Policia Local i els diferents departaments municipals implicats, perquè amb el treball conjunt de tots podem posar ara en marxa aquest nou servei per atendre millor a la ciutadania”, concloïa.