Observacions sobre molèsties, advertències i sol·licituds d’informació centren les 15.000 peticions amb que s’espera acabar 2014
La Policia Local d’Ontinyent preveu que aquest any 2014 finalitzarà amb un augment del 50% la xifra d’atencions a requeriments menors de la ciutadania, gràcies a la posada en marxa de la “Policia de Barri”. Observacions sobre molèsties, advertències i sol·licituds d’informació centren les 15.000 peticions amb que s’espera acabar 2014, una quantitat notablement més elevada de les al voltant de 10.000 que es registraren en 2013.
El regidor de Seguretat, José Mª Hoyos, ha destacat la importància del contacte “cada volta més proper” dels agents amb els veïns aconseguit amb aquest servei posat en marxa a principis del passat mes de febrer, pel qual s’han assignat agents a tasques específiques d’atenció ciutadana en els diversos barris.
En concret, el cos de la Policia de Barri està format per 6 agents que recorren a peu els barris de la ciutat, en horari de matí i vesprada. Es distribueixen dos en els barris de Sant Rafel i La Vila, dos en el Llombo i Poble Nou i dos en Sant Josep, i són sempre els mateixos agents els que patrullen un mateix barri, per establir un major contacte i fomentar la confiança. Els agents estan en contacte amb veïns, comerciants, i la resta del teixit social, i fan tasques de vigilància a les escoles i d’atenció directa de requeriments veïnals. A més, es tracta d’agents amb molta experiència, que coneixen molt bé la ciutat i els seus barris.
La Policia de Barri, a més de velar pel compliment de les ordenances municipals, també atén a la casuística particular de cada barri, estant més a prop de les problemàtiques dels veïns i aportant el seu coneixement específic per a requeriments de major envergadura. Per totes aquestes qüestions, les perspectives del cos de Policia Local d’Ontinyent són d’ampliar la Policia de Barri, segons confirmava el regidor.
L’intendent principal de la Policia Local, Juan Serrano, explicava que els requeriments menors són xicotetes observacions o queixes que els veïns traslladen als agents, i solen tractar-se de molèsties per sorolls o per animals, qüestions de fuites d’aigua o falles en l’enllumenat urbà, etc. L’augment d’estos requeriments s’atribueix a la millora en la comunicació entre la ciutadania i els agents de policia gràcies la implantació de la Policia de Barri, ja que “les patrulles ordinàries van en cotxe i van a atendre requeriments específics, sent més difícil que establisquen un contacte ferm amb la ciutadania”, apuntava.
El regidor de Seguretat destacava que mesures com la implantació de la Policia de Barri, el retorn de la Prefectura al casc urbà, la implantació del Sistema Landis o la renovació de la flota de vehicles de la Policia Local “pretenem afavorir una resposta cada volta més propera i efectiva a la ciutadania, i col·laborar amb les forces i cossos de Seguretat de l’Estat per a mantenir Ontinyent com una de les ciutats més segures a la Comunitat Valenciana i a tot l’estat, com ha corroborat en repetides ocasions la pròpia Delegació de Govern”, concloïa.