Aquest servei permetrà informar els ciutadans sobre assumptes d’interès i establir una comunicació molt més còmoda, directa i personalitzada
L’Ajuntament de la Llosa de Ranes va a implantar un servei de missatgeria mòbil que permetrà als veïns i veïnes d’aquesta localitat rebre informació actualitzada del municipi, establint una comunicació directa amb la ciutadania a través del ‘WhatsApp’. Els talls en el subministrament elèctric i d’aigua, els pagaments i les devolucions, els canvis d’horaris dels serveis municipals, així com les convocatòries de les diferents associacions culturals i col·lectius del municipi arribaran ara en temps real a través d’aquesta aplicació de missatgeria instantània.
Aquesta iniciativa pretén aprofitar la mobilitat i autonomia dels smartphones a través d’una de les seues aplicacions gratuïtes més esteses, el ‘WhatsApp’, per possibilitar el desenvolupament d’una Administració local més propera i d’accés més directe per als seus ciutadans, capaç d’habilitar serveis d’incidència i informació en temps real i amb connexió directa les 24 hores del dia amb el consistori.
Per a rebre informació municipal al seu mòbil via ‘WhatsApp’ els veïns interessats hauran de personar-se a les dependències municipals i facilitar un número de contacte a través del qual rebran les notificacions. També serà imprescindible que els usuaris disposen de l’aplicació en qüestió instal·lada en el seu terminal mòbil.
L’alcalde de la Llosa de Ranes, Evarist Aznar, ha valorat “molt positivament» la posada en marxa d’aquesta iniciativa que va a permetre «establir una comunicació molt més ràpida, còmoda i individualitzada amb els nostres veïns”, ha indicat. “Volem que els ciutadans perceben a l’Ajuntament com una entitat tan propera i pròxima com la resta de contactes que mantenen al seu llistat de WhatsApp”, ha destacat Aznar. Així mateix, el primer edil de la Llosa també ha posat l’èmfasi en l’estalvi i “el cost zero” de la prestació d’aquest servei, ja que la difusió de missatges es realitzarà de manera “totalment gratuïta”.
La posada en funcionament d’aquest nou canal comunicatiu entra dintre de les actuacions impulsades pel consistori orientades a afavorir una millora en la informació ciutadana a través de les noves tecnologies. D’aquesta manera, la missatgeria instantània se suma a la validació, fa un any, d’una aplicació per a dispositius mòbils que facilita l’accés a la plana web municipal i als diferents serveis que es presten a través del portal digital.