El candidat d’EU a la alcaldía de Xàtiva, Miquel Lorente ha afirmat que “el tram Alcoi-Xàtiva està amenaçat pel tancament” després de la congelació de les inversions previstes.
Miquel Lorente, portaveu d’EU, ha demanat un pla urgent de salvació del tren Alcoi-Xàtiva, que mobilitze a ajuntaments i institucions d’aquestes comarques.
Lorente considera que “el conveni entre el Consell i el Ministeri de Foment és paper mullat, ja que després de dos anys, no s’ha efectuat cap de les inversions previstes i el tram ferroviari es troba seriosament amenaçat pel tancament”.
La formació d’esquerres assegura que “la crisi econòmica i els retalls en l’administració central i l’autonòmica han deixat sense cap vigència el conveni per a la reforma de la línia fèrria, que previa una inversió conjunta de 65 milions d’euros, abans de procedir a la cessió del tren a la Generalitat”. Lorente afirma que “a la vista que este acord no es va a complir, és el moment de ser realistes i d’optar per una solució urgent que traga la línia de l’abandó en què el que està sumida des de l’any 1985”. Des d’EU s’insta a l’Ajuntament de Xàtiva i als agents econòmics i socials a demanar-li al Govern central i al Consell “inversions reals i ràpides, encara que siguen més modestes que les inicialment previstes en el conveni signat en 2009”. Este pla inclouria aspectes com la reforma d’estacions, el canvi dels trams més lents del recorregut i l’augment de la freqüència dels viatges.
Lorente va acusar als dos grans partits –PP i PSOE- d’enganyar a l’opinió pública amb els seus anuncis d’actuacions respecte al tren. El candidat afirma que “el Consell acusa Govern central, a pesar que no inclou en els seus pressupostos cap quantitat per al ferrocarril; mentres que el Ministeri de Foment programa inversions que mai arriba a executar”. Esta mateixa setmana, socialistes i populars van protagonitzar en les Corts Valencianes un encreuament d’acusacions al voltan del futur del tram ferroviari, sense que cap dels dos partits aportara solucions concretes.
Des d’EU s’entén que les polítiques de retall de la despesa pública, impulsades des de la UE, representen un perill real per al futur de la línia. Este risc, segons assenyala Miquel Lorente, augmenta per l’anòmala situació legal del tram ferroviari i per la congelació de les inversions, que ha provocat un estancament de les xifres de viatgers. El candidat a l’alcaldia de Xàtiva assegura que l’única manera de trencar esta espiral és una mobilització ciutadana en les comarques centrals, perquè tant el Govern central com el Consell habiliten diners per a una primera reforma urgent de la línia.