Lorente: «Cal apostar per nous atractius que vagen més enllà del Betlem»
La propera campanya de Nadal és una nova oportunitat perquè l’Ajuntament de Xàtiva promoga nous atractius que posen en valor el comerç de proximitat. Segons el portaveu municipal d’Esquerra Unida, Miquel Lorente «ara més que mai cal anar més enllà».
Des de la formació d’esquerres s’ha recordat que «invertir més de 60.000 euros en el Betlem, com ocorregué l’any passat, suposa renunciar a noves formes de dinamitzar el comerç del nucli urbà amb animacions artístiques de carrer, promoció del consum de productes culturals, foment de l’oferta hostalera, així com facilitar descomptes en l’ús del transport públic provinent d’altres muncipis, tant en bus com en tren».
Segons Lorente, front el model passat d’una gestió municipal que cada any fa servir «el còpia i enganxa», cal apostar per iniciatives “que particularitzen la nostra oferta, assumisquen allò que funciona en altres llocs i que aposten fermament pel comerç de proximitat i el consum responsable”.
D’altra banda, des d’EU es considera que aquesta proposta, necessàriament, ha de comptar amb unes despeses ben orientades i amb un reforç pressupostari “que per ara es inexistent”. A més a més, sense oblidar la importància de l’acompanyament i consens del comerç, dels hostalers i dels veïns de la ciutat.