EU Xàtiva planteja la necessitat d’elaboració d’un Pla de Dinamització Comercial en què participen totes les parts implicades
Per a Esquerra Unida, l’economia xativina es troba en una situació crítica després de dues dècades de despropòsits, d’una economia basada en l’especulació i la rajola que, al capdavall, sols ha beneficiat a uns quants: Front aquesta atonia, la formació d’esquerres aposta per una economia productiva, generadora d’ocupació, sustentada en els sectors tradicionals de Xàtiva (comerç, serveis administratius, agricultura) i recolzada en el desenvolupament de nous (turisme i indústria I+D).
En aquest sentit, Alfred Boluda ha assenyalat que “el comerç ha de ser un dels principals sectors econòmics i un element diferenciador de la ciutat en l’àmbit de les comarques centrals així com un incentiu de l’oferta turística”. A tal fi, EU Xàtiva planteja la necessitat d’elaboració d’un Pla de Dinamització Comercial en què participen totes les parts implicades. Per a Boluda, front a la política comercial de l’actual govern que ha primat a les grans superfícies comercials, s’ha de posar en valor el concepte de centre comercial urbà a cel obert, per a la qual cosa s’han d’eliminar tots els obstacles que des de l’administració municipal s’han posat en els darrers anys. Així, “la gestió de l’ORA haurà de ser pública, es suprimirà el 20% de places d’ORA i s’establirà la gratuïtat els dissabtes. Igualment, es veurà la viabilitat de pàrquings dissuasoris gratuïts com a elements de promoció i el servei de grua serà públic, amb un objectiu regulador del tràfic i per evitar la finalitat recaptatòria”, ha dit Boluda.
Per a EU, és fonamental treballar colze a colze amb les persones i amb les associacions per tal de programar i desenvolupar campanyes actives de dinamització comercial, que s’hauran de realitzar en diferents zones de la ciutat.
Per la seua banda, Miquel Lorente, candidat a l’alcaldia d’EU, ha comentat que “front la política del PP fonamentada en les grans superfícies comercials, en la precarització del treball cal apostar per un nou model comercial”. Segons Lorente “apostem per promoure i fer l’acompanyament al comerç de proximitat, treballar perquè el comerç del nucli urbà es recupere amb una intervenció municipal vinculada a l’establiment de línies estratègiques pressupostàries, complicitats amb els pobles i comarques que ens envolten i suport tècnic per part de l’Ajuntament”. Finalment, el candidat a l’alcaldia ha conclòs que “no ens podem quedar de braços plegats mentre hi ha 2174 persones que volen i no poden treballar en el sector serveis de la ciutat”