El ple municipal d’Albaida aprova per unanimitat el reglament d’ús i cessió dels Horts Socials

L’Ajuntament posarà en marxa aquesta iniciativa a partir del mes de setembre

El plenari de l’Ajuntament d’Albaida va aprovar per unanimitat el Reglament d’ús i cessió dels Horts Socials de la localitat. Amb la posada en marxa d’aquesta iniciativa, tal i com es desprén del reglament, es pretén que la població, especialment les persones en situació d’atur, així com col·lectius amb necessitats, puguen produir aliments per a l’autoconsum. D’aquesta manera, s’aposta per l’agricultura familiar sostenible, així com pel consum de fruites i verdures, tant autòctones com forànies, i de temporada.

Els objectius d’aquest reglament d’ús i cessió dels Horts Socials d’Albaida son: dotar a la població de un espai que servisca de referència pel que fa a l’agricultura ecològica, recuperant un espai d’activitat productiva per als ciutadans i ciutadanes d’Albaida, com el que es troba a la zona del poliesportiu, darrere del pavelló d’esports. Així, es posaran a l’abast dels interesats unes 10 parcel·les que es pretenen destinar al cultiu de productes per a l’autoconsum, cobrint les necessitats dels mateixos. A més, es pretén fomentar l’agricultura ecològica, servint aquestes parcel·les d’espai per a experimentar amb la plantació de noves varietats de productes.

Els Horts Socials podran ser sol·licitats tant per les persones físiques com per les associacions que estiguen interessades. Cal ressaltar la predisposició d’algunes associacions locals per a col·laborar amb el projecte. A més, es pretén col·laborar amb els centres educatius i, en concret amb l’I.E.S. José Segrelles, que va a realitzar aquest curs vinent el Cicle de Formació Professional en Agricultura, per a posar al seu abast les parcel·les en les quals puguen estar interessats.

L’Ajuntament d’Albaida posarà en marxa aquesta iniciativa a partir del mes de setembre, informant als veïns en properes dates de l’obertura del termini per a la sol·licitud de les parcel·les dels Horts Socials.