Han estat semifinalistes 2 instituts de la Costera i 2 de la Vall d’Albaida
El IES Josep de Ribera de Xàtiva ha resultat classificat entre els 24 instituts que han competit al llarg d’aquesta setmana a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat organitzada per Escola Valenciana i la Xarxa Vives d’Universitats.
També han estats classificats els instituts IES Sivera Font de Canals, IES Pou Clar d’Ontinyent i l’IES J. Segrelles d’Albaida.
El dissabte, els grups que s’han classificat durant els quatre dies que ha durat la fase local de la demarcació Universitat de València -UV- i la Universitat Politècnica de València -UPV- van desenvolupar un debat, l’equip guanyador del qual representarà les universitats valencianes en la final absoluta, que se celebrarà el 29 i 30 d’abril a la Universitat Politècnica de València.
Els grups que participen en la final local de la Universitat de València i la Universitat Politècnica són: l’IES Albal, l’IES Xest, l’IES Pou Clar d’Ontinyent, l’IES Sivera Fonts de Canals, l’IES la Garrigosa de Meliana, l’IES Laurona de Llíria, l’IES Josep de Ribera grup I de Xàtiva i l’IES J. Segrelles d’Albaida.
La Lliga de debat consta d’una fase eliminatòria en la qual concorren els centres docents que s’adscriuen a la Universitat d’Alacant, la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Universitat Jaume I de Castelló, i d’una fase final. L’equip guanyador de cadascuna de les eliminatòries locals passa a la final absoluta, que se celebrarà a la Universitat Politècnica de València els dies 29 i 30 d’abril de 2016. El tema d’actualitat sobre el que es debat enguany és «Internet ens fa més lliures?».
La Lliga naix a partir de l’experiència de la Lliga de Debat Universitària sota l’impuls de la Federació Escola Valenciana i de la Xarxa Vives. Aquesta activitat aporta un espai de formació on els estudiants aprenen a parlar en públic, a fer equip i a saber defensar un tema tant a favor com en contra, utilitzant el català com a llengua vehicular. En aquest enfrontament dialèctic es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.