José Císcar afirma que tots els punts del decret presentat per l’antic conseller Font de Mora són flexibles i modificables i obri un termini de 40 dies per elaborar un model d’educació plurilingüe de consens. L’entitat cívica es mostra prudent i expressa que a més de l’antic decret de Font Mora hi ha encara reivindicacions a atendre
Representants d’Escola Valenciana han mantingut una reunió amb el Conseller d’Educació, Formació i Treball, José Císcar. L’entrevista ha representat la primera ocasió del conseller per confirmar oficialment que “tots els punts del decret són modificables”. Císcar s’ha compromés d’esta forma amb Escola Valenciana a modificar el decret tenint en compte les aportacions de la comunitat educativa. La Conselleria ha anunciat a l’entitat cívica que obri un termini de 40 dies per presentar al·legacions i propostes i que Escola Valenciana participarà en este procés.
Les mobilitzacions, imprescindibles
Els representants d’Escola Valenciana han situat el canvi de postura del Consell respecte al decret com “un resultat de les mobilitzacions d’oposició al nou model. Els darrers mesos ha quedat clar que l’ensenyament en valencià són percebudes com un sinònim de qualitat i la gent no està disposada a permetre la seua desaparició. Per això han eixit al carrer desenes de milers de persones reclamant ensenyament de qualitat i en valencià. Sense totes les veus que han participat a la campanya Sí al valencià, probablement la reunió de hui ni s’hagués donat.
Escola Valenciana ha presentat un informe dels punts coincidents i divergents respecte les posicions de la Conselleria i Escola Valenciana en tant el plurilingüisme i altres punts de política educativa. “Convergim en els objectius, podem i hem de millorar la competència lingüística en almenys tres llengües dels nostre alumnat, però no podem fer-ho eliminant els programes que precisament millors resultats han donat, els programes d’ensenyament en valencià. L’ensenyament en valencià marca el camí del plurilingüisme i això ha de quedar reflexat en el model lingüístic”, han destacat el membres d’Escola Valenciana.
Escola Valenciana ha incidit també en millorar la política d’avaluació dels programes d’ensenyament actuals. “Hem de ser capaços d’avaluar els nostres projectes, un aspecte en què l’anterior Conseller s’ha mostrat ineficient, apostant per la contínua improvisació”, han assenyalat. També han destacat la necessitat d’elaborar un pla eficient de formació del professorat ja que “una educació plurilingüe requereix de docents plurilingües”. Escola Valenciana ha animat a valorar la tasca diària dels docents valencians i a oferir recursos en la formació. També ha recordat la Conselleria que ells són els representants de l’escola pública, els màxim responsables de la mateixa i han de vetllar perquè continue sent l’opció de màxima qualitat.
La Conselleria s’ha compromés, a més, a estudiar cas per cas les reivindicacions d’obertura de línies en valencià si hi ha consens de la comunitat educativa del centre en qüestió. Escola Valenciana enviarà en breu un llistat de centres en esta situació i farà un seguiment estricte d’esta qüestió.
Calendari de reunions: envia’ns el teu missatge
Escola Valenciana ha sol·licitat ja reunions a diverses nivells amb la Conselleria, i amb aquest propòsit ha obert una línia de comuninació amb els centres educatius per rebre propostes de debat i necessitats en tant al plurilingüisme i altres punts de la política educativa del Consell. Fes-nos arribar les teues propostes a drets@fev.org