El Certamen de guitarra Luys Milà d’Ontinyent va més enllà del clàssic amb música llatina, bossa nova, tango i rumba

El cicle de concerts reunirà reconeguts prodigis de la guitarra de països com França, Veneçuela, Cuba, Japó o l’Argentina

Es presentava a Ontinyent el XIV Certamen Internacional de Guitarra Luys Milà, un dels certàmens de guitarra més important i consolidat de l’actualitat organitzat per AD LIBITUM amb la direcció artística del guitarrista Rubén Parejo i la col·laboració de l’Ajuntament d’Ontinyent, la Universitat de València, Caixa Ontinyent i la Fundació Campus Ontinyent. Un certamen que inclou un cicle de tres concerts gratuïts que tindran lloc el 30 d’octubre, el 28 de novembre i l’11 de desembre al Centre Cultural Caixa Ontinyent així com el curs La guitarra com a recurs pedagògic a l’aula.

Segons explicava Rubén Parejo, director artístic del certamen i professor del Conservatori Superior de Música de València, «aquest any comptem amb un gran elenc de prodigis de la guitarra com és el cas del francès amb arrels andaluses Francisco Ortiz», solista internacional i reconegut amb la medalla de plata de l’Acadèmia d’Arts, Ciències i Lletres a França i premiat en el 21st Century Award of achievement a Cambridge.

A més, el primer concert també comptarà amb Gabriel Guillén a qui «la revista Classical Guitar va reconèixer com una de les figures més importants del món de la guitarra», afegia Parejo. El segon concert serà a càrrec de Panebianco Trio de qui es destaca el mestratge a l’hora de fusionar la música popular cubana, el jazz, la bossa nova, la rumba o els ritmes tradicionals afrocubans. Per clausurar el certamen, l’últim concert comptarà amb el japonès Hiroshi Fujii i amb el duet format pel guitarrista espanyol Carles Pons i l’argentí Orlando Di Bello de qui destacava Parejo «veure’l tocar el bandoneón, que és semblant a un acordió i s’utilitza en el tango, és com estar veient el mateix Astor Piazzola».

A aquestes paraules, Rubén Parejo afegia el seu agraïment a l’Ajuntament d’Ontinyent, a Caixa Ontinyent i a la Universitat de València pel seu suport durant tots aquests anys i molt especialment a la Fundació Campus Ontinyent que fa possible, en el marc d’aquest certamen, el curs La guitarra com a recurs pedagògic a l’aula.

Lluís Muñoz (AD LIBITUM) reforçava aquestes paraules apuntant que gràcies a el suport d’aquestes entitats així com el saber fer de Rubén Parejo «entre tots hem aconseguit que al llarg de la seva trajectòria el certamen haga comptat amb reconeguts guitarristes de més de 16 nacionalitats diferents».

Concloïa la presentació Alex Borrell, regidor de cultura de l’Ajuntament d’Ontinyent qui feia extensible a tots els ciutadans d’Ontinyent i la comarca «la gran sort que tenen de gaudir de grans figures de la guitarra internacional a Ontinyent de forma totalment gratuïta».

Agenda de concerts:
Els concerts tindran lloc a les 20:00 h. al Centre Cultural Caixa Ontinyent.
➢ Divendres 30 d’octubre: Francisco Ortiz (França) amb un homenatge a Antonio Machado, Miguel Hernández i García Lorca; i Gabriel Guillén (Veneçuela) amb un homenatge a Alirio Díaz.
➢ Dissabte 28 de novembre: Panebianco Trio, que presentarà el seu disc Cosas del alma fusionant ritmes llatins, bossa nova i rumba.
➢ Divendres 11 de desembre: Hiroshi Fujii (Japó) amb un homenatge a Enric Granados; i Carles Pons (Espanya) i Orlando Di Bello (Argentina) amb tangos de Piazzola, Gardel i Troilo per a guitarra i bandoneó.

Curs La guitarra com a recurs pedagògic a l’aula

En el marc del certamen tindrà lloc el curs La guitarra com a recurs pedagògic a l’aula a càrrec d’Alfonso del Corral, un dels pedagogs especialitzats en guitarra jazz, elèctrica i clàssica més importants d’Espanya. Està enfocat a tots els públics (especialment als professionals de l’àmbit docent) i a tots els nivells (no cal haver tocat mai la guitarra) i des de l’organització informen que tindrà lloc durant el mes de novembre tot i que la data exacta encara està per determinar. El curs serà gratuït per als alumnes del Campus d’Ontinyent i per a la resta tindrà un cost simbòlic de 10 €.