El BLOC denuncia que la nova xarxa de Rodalies margina la Costera i les comarques centrals

  • Muñoz: “Una vegada més no es contempla ni el tren de rodalia fins la Font ni la línia Xàtiva – Alcoi – Alacant”

El secretari comarcal del BLOC a la Costera – la Canal de Navarrès, Vicent Muñoz, després de conèixer l’acord al que han arribat el Ministeri de Foment i la Conselleria d’Infraestructures per a diverses actuacions en la Xarxa de Rodalia de Renfe, ha denunciat que “segueixen sense contemplar-se, ni tan sols en estudi, les dues reivindicacions que s’han fet històricament a la comarca: la recuperació del servei de rodalia fins la Font de la Figuera i la millora de la línia Xàtiva – Alcoi i la seua prolongació fins Alacant”. Respecte a la prolongació del servei fins la Font de la Figuera, Muñoz considera que “sembla que al PP de la nostra comarca o no li importen les infraestructures o no té força per defensar els nostres interessos, perquè el fet que tinga el govern en la majoria d’ajuntaments i en la Generalitat no serveix per a què quan es fa un acord d’aquest tipus es tinga en compte una reivindicació com la recuperació del servei de rodalia fins la Font, més encara quan les obres de l’AVE podrien aprofitar-se per recuperar la via, però sembla que hem de patir tots els inconvenients d’aquestes obres, i les que ja han passat, amb alguns autobusos, però sense cap dels beneficis.”

Pel que fa a la línia Xàtiva – Alcoi, el secretari comarcal de la formació nacionalista considera que “si ajuntaments tan importants com els d’Alcoi i Xàtiva han aprovat la sol·licitud de la prolongació de la línia fins Alacant, no és de rebut que en aquest Pla de Rodalia ni tan sols es contemple l’estudi de la viabilitat d’aquesta línia. La reforma que contempla el Pla tan sols és una millora d’alguna estació, que només servirà per mantindre el servei, però sense cap espectativa de futur. Des del BLOC considerem que fins que no es plantege una millora integral de la línia, amb duplicació i electrificació de la via, amb un estudi d’optimització del seu traçat, sense abandonar les connexions a tots els pobles, i sense recuperar l’històric projecte de la prolongació fins Alacant, no tindrem un servei de rodalia que serviria per dinamitzar l’economia de les comarques centrals i faria de Xàtiva un nucli de comunicacions encara més important del que ja és.”