El BLOC – Coalició Compromís a Xàtiva inclou la creació d’un museu etnològic

Suñer: “és necessari crear un museu etnològic a Xàtiva que dignifique les nostres tradicions i les faça nucli d’atracció turística”

El programa electoral del BLOC – Coalició Compromís a Xàtiva inclou la creació d’un museu etnològic com a extensió del Museu Municipal, com un més dels projectes mitjançant els quals la formació nacionalista pretén preparar la nostra ciutat a la candidatura a Ciutat Patrimoni de la Humanitat. Aquest museu se centrarà en les tradicions de la nostra ciutat i la seua comarca i àrea d’influència històrica i suposarà una tasca de recollida d’objectes materials així com de diverses tradicions com el ball, el cant i les rondalles o històries diverses. Per a dur a terme açò es crearà un Centre d’Estudis adjunt al museu que formalitze i puga aprofitar el treball ja fet per xativines i xativins que, per la seua iniciativa i dedicant temps i esforç propi, han aconseguit conservar moltes de les tradicions de la nostra ciutat, persones diverses com historiadors, escriptors, músics, cantants, balladors…, que segons Cristina Suñer, “mereixen un reconeixement per la gran tasca que han fet de recuperació de les nostres tradicions, i així el museu, a més de recollir el seu treball, també serà un homenatge a elles i ells.” A més del ja recollit per aquestes persones, el centre d’estudis s’encarregarà de recolzar i continuar la seua tasca i obrir nous camps d’investigació, tot això sense menysprear la incorporació de cultures pròximes a la nostra o anteriors en el temps a les nostres terres.

Des del BLOC han afegit que iniciatives com aquesta són les que han de donar fonament a l’atractiu turístic i a la capitalitat cultural de Xàtiva, de forma que s’amplie l’oferta turística de la ciutat i siguen nous motius d’atracció per als visitants, a la vegada que, com altres iniciatives del programa electoral del BLOC – Coalició Compromís, siguen nous jaciments de llocs de treball. Per a la candidata de la formació nacionalista, “creiem que la promoció turística de la ciutat ha de ser un treball constant, no campanyes d’imatge sense fonament com ha fet l’actual equip de govern, i d’aquesta promoció s’ha de beneficiar tota la ciutadania amb la creació de llocs de treball.”