Joan Baloví ha presentat una proposició no de llei perquè l’estat no abandone la línia de ferrocarril que uneix Xàtiva i Alcoi.
Compromís ha tornat a portar la defensa dels tranports públics i de qualitat al Congrés dels Diputats. En esta ocasió, el parlamentari de la coalició valencianista, progressista i ecologista, Joan Baldoví, ha presentat una proposició no de llei perquè l’estat invertisca, modernitze i no abandone la línia de ferrocarril que uneix dos importants ciutats de l’interior de la Comunitaalenciana: Xàtiva i Alcoi.
Segons Baldoví, “ens hem fet ressò de les iniciatives que estan presentant els nostres companys de Compromís en els ajuntaments de les comarques centrals. Fins i tot en la moció que presentàrem en Xàtiva, el PP d’Alfonso Rus votà a favor i per això volem ara que el govern central demostre si té una voluntat seriosa de millorar els transports públics i la mobilitat de milers de ciutadans i ciutadanes que no volen perdre una línia de ferrocarril amb més de 100 anys d’existència i que l’estat, en compte d’eliminar-la ha de millorar-la i apostar també amb la connexió d’Alcoi amb Alacant, com també estem reclamant en molts ajuntaments”.
Des de Compromís han tornat a denunciar “la marginació històrica del País Valencià en infraestructures bàsiques per a la ciutadania com ara una línia de ferrocarril de Rodalia en condicions. Per això, des de la nostra formació continuarem reivindicant les línies Xàtiva-Alcoi, Alcoi-Alacant, Gandia-Oliva-Dénia o Castelló-Vinaròs, per posar-ne alguns exemples de línies que no tenim, que són necessàries i rendibles, no com alguns AVE que tant PP com PSOE s’han preocupat de fer per malbaratar milions i milions d’euros”, segons Baldoví.
També, l’únic diputat valencianista al Congrés considera que la pretensió del govern central d’eliminar la línia de ferrocarril Xàtiva-Alcoi i substituir-la per autobusos, “seria una errada imperdonable i demostra la mentalitat decimonònica d’un govern sense rumb, ni idees, perquè la línia de ferrocarril el que permet és unir més poble en menys temps, d’una manera ràpida i neta i aprofitant una infraestructura feta des de fa dècades i, per tant, integrada ja al territori”.