Compromís crida a la participació en la vaga general d’educació

Suñer: “Demanem a tota la comunitat educativa que participe en la vaga i en la concentració davant de l’Ajuntament a les 10 del matí”
El col·lectiu local de COMPROMÍS Xàtiva ha fet públic el seu suport a la vaga general de l’ensenyament convocada per a demà dijous 24 d’octubre en rebuig de la LOMQE i en defensa d’una una educació pública, gratuïta, laica, valenciana, democràtica i de qualitat per a totes i tots. També es reclama «la millora dels drets laborals, socials i econòmics del personal que treballa en el sistema educatiu, de l’establiment de mesures que compensen les desigualtats socioeconòmiques de les famílies i de l’alumnat i que garantisquen una correcta escolarització des de l’educació infantil fins a la universitat, per la derogació del decret Vela i de les retallades i per la consideració del valencià com a llengua vehicular en tot el sistema educatiu, així com l’atenció a la demanda dels programes en valencià».

Des de COMPROMÍS continuen reivindicant una escola pública de qualitat que atenga tot l’alumnat i asseguren que la política de les retallades del govern no és la solució per combatre el fracàs escolar (de quasi un 40% al territori valencià, un dels més elevats de l’Estat). COMPROMÍS també denuncia unes retallades educatives que, entre altres moltes coses, pretenen augmentar la ràtio a les aules, reduir modalitats de batxillerat i grups de FP i que suposen la cessió de sòl públic per a la construcció de centres concertats. A més, s’han disminuït beques de menjadors i de llibres, han augmentat de manera escandalosa les taxes universitàries, fet que a provocat que molts estudiants hagen abandonat la Universitat. Així mateix, denuncien el «menyspreu al professorat i als interins per part de la Conselleria, amb acords que atempten contra els seus drets».

La portaveu del grup a l’Ajuntament de Xàtiva, Cristina Suñer, afirma que a tots aquests retalls s’ha unit ara l’aprovació de la LOMQE, una llei que rebutgen des de COMPROMÍS perquè respon als interessos del neoliberalisme, així com dels sectors més reaccionaris de la dreta espanyola i de l’església catòlica, i no als interessos de la comunitat educativa i de l’alumnat. «Perquè la competitivitat no han de ser el valor que ha de transmetre l’educació, sinó la solidaritat, la cooperació i la lluita contra les desigualtats. Perquè el seu caràcter antidemocràtic suposa una involució en la participació als centres. Perquè amplia les vies de privatització de l’ensenyament públic, i permet el finançament del mateix per empreses privades. Perquè legalitza la segregació de gènere. Perquè l’atenció a la diversitat és substituïda per un sistema d’itineraris, per tal d’excloure als alumnes amb més necessitats i augmentar les desigualtats. Perquè estableix un sistema d’avaluacions externes al centre, sense les quals l’alumnat no podrà obtindre el títol de la ESO ni el del Batxillerat. Perquè l’assignatura de valencià ja no és tractada com a una matèria troncal. Perquè la Formació Professional es planteja com una via per al fracàs escolar, llevant dignitat a una opció formativa per la qual s’hauria d’apostar», afegeix.