Caixa Ontinyent i la Universitat Politècnica de València creen un laboratori de disseny i fabricació digital en 3D

Arranca amb el conveni de col·laboració firmat hui entre ambdós entitats i es pretén continuar durant almenys altres tres anys més

Caixa Ontinyent i la Universitat Politècnica de València han firmat hui un conveni de col·laboració per a la creació del “Aula Caixa Ontinyent”, una iniciativa que permetrà la creació d’un laboratori de disseny i fabricació digital en 3D en l’Escola Politècnica Superior d’Alcoi.

El projecte, conegut com ‘Fablab’, permetrà desenrotllar actuacions d’investigació i d’educació multidisciplinària, ja que els dissenys i prototips dels propis alumnes seran els que impulsen el desenrotllament del laboratori.
‘Fablab‘ també estarà oberta a la comunitat educativa, a empreses i a l’administració pública ja que pretén ser un planter d’iniciatives i dinamitzar projectes artístics i tecnològics, així com potenciar la implantació de “Internet de les coses”.

Obra Social de Caixa Ontinyent aportarà inicialment 15.000 euros, si bé es pretén continuar amb aportacions iguals o superiors al llarg d’altres tres anys.

El President de Caixa Ontinyent, Antonio Carbonell, ha remarcat la il·lusió i el compromís de l’entitat a fomentar i impulsar la creativitat, l’emprenedorisme i la innovació. “Centrem esforços en la col·laboració amb la comunitat educativa per a afavorir que els jóvens, els estudiants, que són el futur de la nostra societat, puguen desenrotllar-se i convertir-se en professionals, cada un en la seua disciplina, amb els millors recursos possibles”, al que ha afegit que “el nostre compromís és que els beneficis revertisquen en la pròpia localitat on es generen i Caixa Ontinyent disposa actualment d’oficines en l’Alcoià i el Comtat: tres a Alcoi, una a Cocentaina, una en Muro, i una altra a Banyeres de Mariola”.

Per la seua banda, el Rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco José Mora, ha agraït la col·laboració de Caixa Ontinyent, ja que este Fablab possibilitarà que els alumnes “aprenguen fent”, desenrotllar mecàniques cada vegada més valorades per les empreses i interconnectar-se amb altres centres que desenvolupen activitats semblants o complementàries, experiències que milloren i complementen l’educació de l’alumnat.