Bocairent presenta la seua guia didàctica

Nucli antic BocairentLa publicació, editada pel SARC de la Diputació de València, combina informació i més de 100 exercicis pràctics.

Dissenyar una manta, esbrinar quin era el vertader nom de Joan de Joanes o respondre quines tres conques fluvials s’originen a la serra de Mariola són sols tres dels més de cent exercicis recollits en la Guia didàctica de Bocairent que serà presentada aquest dijous, 4 de novembre a les 20.00 h, a la sala dedicada al famós pintor renaixentista. L’acte comptarà amb la presència de José Luis Pinotti, director del SARC de la Diputació de València, editora de la publicació per a fomentar la difusió “del ric patrimoni cultural de la província”; a més, participaran Josep Carceller, coordinador de l’equip de redacció, i dos de les autores, Rosa Punter i Pilar Punter.

Esglèsia BocairentAl llarg de prop de 90 fulls, l’obra combina la informació amb el plantejament de qüestions relacionades amb el text per afavorir el seu caràcter eminentment educatiu. En la primera part s’aborda la comarca a la qual pertany Bocairent, la Vall d’Albaida; per entrar, a continuació, en el clima, la demografia, la història i l’economia de la població. La tercera part està dedicada a realitzar un passeig pel seu nucli urbà fent parada en la plaça de l’Ajuntament, el Barri medieval, l’Església parroquial, el Museu arqueològic Vicente Casanova, la Cava de Sant Blai i les Covetes dels Moros. L’últim apartat pretén oferir un complement sobre diversos trets particulars de la localitat com són les neveres, els Moros i cristians, la Plaça de bous o la Festa de les tres llums, entre d’altres. Finalment, un glossari, una bibliografia i diferents recursos d’internet completen la guia.

BocairentD’aquesta forma, “els nombrosos centres educatius que ens visiten comptaran a partir d’ara amb una eina imprescindible per completar i aprofitar, encara més si cal, la seua estada a Bocairent”, segons la regidora de Turisme, Noelia Vañó. A més, la responsable municipal assenyala “el caràcter lúdic” de la proposta i la “seua utilitat per particularitzar molts dels coneixements que formen part del currículum escolar gràcies al treball de camp sobre exemples concrets”.