La 3a Jornada de turisme d’interior analitza també l’accessibilitat, els mitjans de comunicació socials i la cooperació empresarial
“Un projecte de voluntat de cooperació per posar en valor un territori”. Així descrivia aquest dilluns, 25 de juliol, el director del Campus d’Alcoi de la Universitat politècnica de València, Enrique Masià, la Fundació Serra Mariola. L’esborrany d’estatuts i les seues finalitats es van donar a conèixer en el marc de la 3a Jornada de turisme d’interior de Bocairent celebrada a la Sala Joan de Joanes davant la presència de mig centenar d’inscrits.
Masià va mostrar la seua satisfacció per presentar els resultats d’un any de treball després de què en l’edició anterior ajuntaments i món empresarial plantejaren la necessitat de la cooperació en l’àmbit territorial entre els diferents agents implicats per tal d’aconseguir un adequat desenvolupament turístic i s’encarregara al Campus d’Alcoi que fera d’agent catalitzador per tirar endavant la proposta. Així, posar en valor la marca Serra Mariola servirà “per crear riquesa i millorar la qualitat de vida” d’un àrea que pot arribar a englobar vora 200.000 habitants, segons Masià, qui també va exposar l’esperit de la iniciativa: “treballar per temes comuns sense deixar de competir cadascú en el seu àmbit”.
La jornada va començar amb les paraules de benvinguda de l’alcalde Josep-Vicent Ferre on va enllaçar la nova edició amb els continguts de les dues cites precedents com demostra “la materialització hui ací d’un projecte sorgit l’any passat”. Per la seua banda, el doctor Vicente Torres va tractar la “Mobilitat en destinacions turístiques” ja que moltes poblacions estan restringint l’accés de vehicles als seus nuclis històrics per afavorir el sector.
A continuació, va haver-hi una taula redona sobre “Casos d’aplicació de social media per a la relació amb el client en la promoció turística” moderada pel professor Gerson Beltrán i en la qual van participar també l’especialista Marga Cabrera i les gerents de dos empreses capdavanteres en aquest àmbit, Empar Fayos i Clara Soler. Després va arribar-hi el torn de conèixer una fórmula de cooperació empresarial desenvolupada amb èxit com és la del clúster Turismo de Extremadura de la mà de la seua gerent Montaña Granados. Ja de vesprada va ser el torn de conèixer una innovadora proposta com és el Centre d’interpretació turística de Bocairent i de la Serra Mariola que va posar el punt i final a la jornada.