En menys de dues hores es registraren més de 200 reclamacions de domicilis afectats pel problema
- Ajuntament i veïns de la Llosa interposen, mitjançant l’Oficina del Consumidor, una queixa formal contra Abertis Telecom per la mancança de solucions davant la deficient senyal televisiva
- En menys de dues hores es registraren més de 200 reclamacions de domicilis afectats pel problema L’Ajuntament es posà en contacte amb Abertis Telecom per a informar-li de la incidència, sense que des de l’empresa es proporcione cap solució
La Llosa de Ranes, 9 de juliol de 2010. – Durant la jornada d’ahir, dues treballadores de les Oficines Municipals d’Informació al Consumidor (OMIC), depenent de la Mancomunitat de Municipis de la Costera i la Canal, es desplaçaren fins les dependències de l’Ajuntament de la Llosa de Ranes per a recollir les reclamacions interposades pel mateix Consistori i nombrosos veïns de la localitat contra l’empresa Abertis Telecom, davant els problemes de deficiència en la senyal televisiva que ve sofrint el municipi des de fa més de 20 dies sense que se’ls proporcione solució alguna. Segons varen informar responsables de mateix OMIC, en menys de dues hores es registraren més de 200 queixes formals, després que el Consistori informara als veïns de la possibilitat de formalitzar el seu escrit acudint a l’Ajuntament, on els atenien responsables de l’OMIC per a omplir els impresos de reclamació. Cal puntualitzar, que el número de queixes registrades es correspon amb domicilis familiars, amb la qual cosa, el nombre total d’afectats resulta molt superior donat que, en la majoria del casos, són diversos els membres que resideixen en una mateixa unitat familiar.
Les primeres dificultats a l’hora d’aconseguir visualitzar òptimament els canals de televisió varen començar cap a la meitat del passat mes de juny, quan foren diversos veïns de la Llosa de Ranes qui es queixaren al no poder sintonitzar determinats canals televisius. Una queixa que lluny de resultar un fet aïllat s’incrementà considerablement, fins l’extrem que a dia de hui, existeixen domicilis on sols es poden sintonitzar entre tres i quatre canals, quan l’oferta de la Televisió Digital Terrestre (TDT) pot aplegar a superar les tres desenes. Davant les queixes de cada vagada un major nombre de veïns, l’Ajuntament es va posar en contacte amb Abertis Telecom, empresa responsable de la cobertura audiovisual de la localitat, per posar en coneixement de la firma els problemes que estaven sofrint els veïns de la població. Des de Abertis Telecom efectuaren els trà mits necessaris per a l’obertura d’un expedient d’incidència sobre el problema. A més, en els dies següents, dos tècnics de l’empresa es desplaçaren fins el municipi per a realitzar mesuraments dels nivells de senyal televisiva existents a diferents punts de la localitat.
No obstant, fins ara l’empresa no ha facilitat cap tipus de solució, mentre molts domicilis de la Llosa de Ranes sols poden sintonitzar aquells canals d’à mbit autonòmic o comarcal. Segons han constatat fonts municipals, tot i la insistència del Consistori i els veïns, l’única resposta que reben des de Abertis Telecom es limita a reiterar que la incidència ja ha estat notificada, encara que sense aportar cap solució al respecte.
Formalització de la queixa
Donada la inacció de l’empresa de telecomunicacions, el Consistori de la Llosa va remetre, el passat dimecres 7 de juliol, una carta dirigida als responsables de Abertis, mitjançant la qual se’ls recorda que “des d’aquest Ajuntament ens hem posat en contacte amb vostès en nombroses ocasions sol·licitant informació i solucions i reiterant el problema, aixà com també des de telèfons particularsâ€. La missiva, signada per l’alcalde de la localitat, Evarist Aznar, dicta que davant la mancança de solucions per a un problema “que està afectant a una població de 4.200 habitants†i tenint en compte que l’empresa “ha desatès per complet l’assumpte, ens veiem obligats a presentar davant l’oficina del consumidor la queixa pertinent, a la qual s’afegiran les de tots els veïns afectats per aquest problemaâ€, s’adverteix. Procediment que, finalment, va posar-se en prà ctica durant el matà d’ahir.
Davant el degoteig constant de veïns afectats que es desplaçaren fins el Consistori per formular la queixa formal, es va decidir confeccionar una instà ncia model on se sol·licita que “amb la major brevetat possible, l’empresa es faça cà rrec de reparar aquesta situació per a que puguem gaudir del servei†existent amb anterioritat. Segons s’ha informat des de l’Ajuntament, els veïns que aixà ho desitgen podran, en la jornada de hui, acudir també a les dependències de la casa consistorial per a omplir l’escrit de reclamació. On seran atesos, per segon dia consecutiu, per diferents responsables de l’OMIC.
L’alcalde de la localitat, Evarist Aznar, ha manifestat que des de l’equip de govern local “s’estan portant a terme totes les accions al nostre abast per a que en la major brevetat possible es puga restablir la senyal televisivaâ€. A més, el primer edil de la Llosa va qualificar “d’inacceptable†aquesta situació. “Donat que som els veïns de la Llosa de Ranes qui tenim instal·lat al nostre terme municipal el repetidor i les antenes. I, en canvi, són altres els beneficiats i nosaltres els perjudicatsâ€. Per últim, Aznar ha lamentat “la poca eficà cia i l’escassa celeritat mostrada per l’empresa Abertis Telecom en resoldre un problema d’aquestes caracterÃstiquesâ€, al mateix temps que ha mostrat el seu desig per a que aquest inconvenient “se solucione rà pidament i ocasionant les menors molèsties possibles per als veïns de la localitatâ€, va sentenciar.