Els negocis vinculats a internet i les noves tecnologies predominen entre les activitats dels usuaris
21 emprenedors fan ja ús regular del “Soterrani de les Idees” d’Ontinyent, l’espai posat en marxa el passat mes d’abril pel Govern d’Ontinyent al marc del seu Pla de Reactivació Econòmica i Foment de l’Ocupació 2013-2014 per fomentar l’emprenedorisme. D’estes 21 persones, 7 es dediquen al sector de la informàtica, la domòtica, la tecnologia i les telecomunicacions; 4 al comerç, el màrketing, la consultaria i la publicitat per internet; 3 a l’arquitectura, arquitectura tècnica i enginyeria; 3 a la moda, estètica i cosmètica; 2 a la neuropsicología i psicología; 2 a la intermediació financera i la intermediació d’immobles, i 1 a l’ensenyament.
L’Alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, responsable directe de l’àrea de Promoció Econòmica, valorava positivament “que estos emprenedors aprofiten els mitjans que posa al seu abast l’Ajuntament i aposten per posar en marxa les seues activitats a la ciutat, que és el que volem fomentar des que vam posar en marxa el Pla de Reactivació Econòmica i Foment de la Ocupació”, destacava.
Cal recordar que l’accés al soterrani (ubicat al Centre de Referència Econòmica de la Ciutat d’Ontinyent, al carrer Maians número 19) té entrada lliure tots els divendres de l’any, amb una tarifa per a la resta de dies de 60 euros a l’any o de 10 euros mensuals. Divendres l’accés és totalment lliure, podent ser utilitzades les instal·lacions per qualsevol persona que vullga comprovar tots els avantatges que brinda aquest espai, la dinamització del qual està a càrrec de l’associació d’emprenedors rurals AER.
També gratuït és l’accés als tallers, jornades i activitats que una volta al mes s’organitzen al “Soterrani de les Idees”, que a les 5 sessions realitzades des del passat mes de maig han reunit ja 250 participants, sent el de major assistència el que tenia lloc aquest mes de setembre sobre comerç per internet, que va comptar amb 90 persones.
Aquest programa d’activitats es reprendrà el proper divendres 3 d’octubre, a les 19:30 hores, amb un taller sobre “Slow Fashion, moda ètica”, impartit per Míriam Revert, llicenciada en Administració i Direcció d’Empreses i Negocis Internacionals. En aquest taller es parlarà del comerç just, que Revert explica que “va més enllà de productes alimentaris com café o xocolate. El consumidor ha de ser conscient de que per exemple existeixen altres models per a consumir moda, més centrats en la reutilització i la sostenibilitat, com la nova tendència Slow Fashion. A més, es presentarà la nova guia basada en el consumidor RSC: Responsable, Simple i Conscient”.
Els següents tallers previstos seran el 7 de novembre sobre “la utilitat de les ferramentes de Google”; i el 12 de desembre sobre “Internet de les coses. Objectes i màquines comencen a conviure amb nosaltres en internet”.