Clínica dental Pablo Fos

PoolWork Xàtiva

La secretària autonòmica de Comerç, Blanca Marín, i l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, així com altres membres de la candidatura del PSPV-PSOE a les eleccions municipals han continuat amb els contactes amb el teixit empresarial de la ciutat. En aquesta ocasió, s’ha celebrat una reunió entre els candidats socialistes i representants de les associacions Xacex, Gent del Mercat i l’Associació de Tallers Mecànics de Xàtiva. En el transcurs de la reunió s’ha abordat les mesures de la GVA per al xicotet i mitjà comerç i, de manera especial, els plans d’adaptació digital del comerç que els socialistes volen impulsar de manera decidida a Xàtiva, així com altres propostes per a la dinamització de l’economia local.

La secretària autonòmica ha explicat que “volem que el comerç electrònic es convertisca en una oportunitat i per això hem posat en marxa el pla d’impuls de la transformació digital del xicotet comerç”. Per a Marín, cal ajudar tot el possible a modernitzar el comerç tradicional, ja que aquest compleix funcions fonamentals de vertebració urbana de les ciutats, de servei públic als seus veïns i de dinamitzador de l’economia.

Per la seua banda, l’alcalde Roger Cerdà creu que “és necessària la modernització del comerç. Aquest ha de ser un procés dirigit per l’Ajuntament, fins al punt d’assignar un responsable municipal d’acompanyar a cada comerç en aquest camí i oferir una plataforma que puga englobar al comerç de tota la ciutat. És important treballar en línia amb les federacions empresarials per a millorar la coordinació de les accions i la interlocució amb les administracions”. Cal recordar que el passat mes d’abril, en el marc d’una anterior visita de la secretària autonòmica, l’alcalde va anunciar que posarà en marxa un pla local d’impuls de la digitalització comercial, “sumant-se i multiplicant l’esforç de la Generalitat Valenciana”, comptant amb la col·laboració de les associacions d’empresaris i la Cambra de Comerç.

Les línies mestres d’aquest pla passen per un conveni de col·laboració amb la Conselleria i tindran en compte la situació de partida de cada comerç, començant a desenvolupar-se a través de distintes accions de sensibilització, informació i formació, a l’estil de com s’ha implantat el sistema de qualitat turística Sicted. Un segon nivell del pla facilitarà l’accés dels comerços de Xàtiva a les distintes eines informàtiques que s’utilitzen en el camp de l’e-commerce, mentre que en nivells més avançats es farà un major esforç en la implementació i seguiment d’aquestes eines.

WhatsApp Portal de Xàtiva