Aquest esdeveniment s’engloba dins del projecte experimental subvencionat per la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.



El Paratge de les Ermites a Vallada va acollir ahir diumenge, la primera edició de la l Ecotrobada La Costera-Canal, organitzada pel Pacte Territorial i patrocinada per la Mancomunitat de Municipis la Costera-Canal i la Diputació e València, una iniciativa pionera i innovadora al territori.

Mª José Tortosa inaugurava a primera hora l’espai Ecopilota, una trobada de les escoles més destacades en les nostres comarques, on més d’un centenar d’escolars van disfrutar d’aquest esport tradicional.

Finalitzades les xarrades dels ponents, es va procedir a fer el recorregut institucional a càrrec de les autoritats. La comitiva, encapçalada per la presidenta de la Mancomunitat, Mª José Tortosa, va estar recolzada pels alcaldes i alcaldesses dels municipis, així com representants dels sindicats i associacions empresarials que formen part del Consell del Pacte Territorial.

Pel que respecta a la resta d’espais, l’Ecomercat va tindre una excel·lent acollida per part dels visitants. Al voltant de 30 expositors es donaren cita per tal d’oferir productes artesanals , com formatges, pa de llenya, vi i cervesa, melmelades, verdures i tot lo referent amb nutrició macrobiòtica, entre altres. Aquest espai, es va dinamitzar amb tallers i activitats dirigides a tot el públic, per a les quals es va comptar amb la participació de diferents associacions.

Betlem de Xativa - Belén de Xàtiva

Una vegada clausurada l’Ecotrobada amb l’actuació musical del grup de pop rock valencià l’Emperador, Tortosa feia una valoració de l’esdeveniment en la que destacava que “més de 2000 persones ens han acompanyat hui al Paratge de les Ermites per a gaudir d’un dia en família. Destacar que, en l’espai Ecomercat, els visitants han pogut delectar-se del producte sostenible que tenim en el nostre territori, a més els xiquets i xiquetes han pogut divertir-se de jocs tradicionals, tallers i una gran varietat d’activitats. Tortosa finalment posava l’accent en les ponències “ens han posat en relleu que tenim producte, iniciatives d’èxit i persones interessades en aquest nínxol de mercat “.