Diseño, programación y mantenimiento web en Xàtiva

El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent, ha comparegut a petició pròpia en la Diputació Permanent de les Corts per a informar de la gestió del seu departament durant la crisi de la COVID-19.

En la seua intervenció, ha destacat que s’està actuant “amb la major contundència i urgència per a fer costat als sectors productius, a les empreses, treballadors i treballadores que s’ha vist afectades per la crisi“.

El titular d’Economia Sostenible ha anunciat en la seua compareixença que, actualment, s’està treballant juntament amb els sindicats i la patronal en dues noves línies d’ajudes per al futur més immediat; una línia d’ajudes a la contractació pública per part d’ajuntaments i un pla d’ajudes per al manteniment de l’ocupació de les empreses.

Des de l’inici, estem en contacte permanent amb associacions d’empresaris, sindicats, persones autònomes, cooperatives, comerç i Sistema Valencià d’Innovació posant en marxa mesures màxima urgència per a atenuar els efectes i mantindre la salut del sistema productiu valencià, dels sectors més afectats i per a pal·liar els efectes dels col·lectius econòmics i persones més vulnerables“, ha assegurat.

El compromís de la Conselleria, ha subratllat “és assegurar que les persones sense ocupació continuen percebent la seua prestació i que els que, per impacte de l’actual crisi, han perdut el seu lloc de treball la vegen reconeguda en el mínim de temps possible“.

Per a això, s’han simplificat els tràmits administratius, s’ha reforçat l’atenció telefònica, telemàtica i s’ha augmentat la plantilla amb personal funcionari de Labora per a “agilitar al màxim” la resolució de les sol·licituds rebudes d’Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTEs) i així les persones afectades “puguen percebre les prestacions per desocupació al més prompte possible“.

Actualment, ja s’han resolt 54.766 expedients de ERTE, un 85,3% del total dels presentats.

57,5 milions per a persones treballadores autònomes

Per a ajudar les persones treballadores autònomes, un dels col·lectius que més està patint la crisi, el Consell va aprovar el Decret llei 1/2020 establint un règim d’ajudes urgents, inclosos els socis de cooperatives de treball associat.

Aquestes ajudes, dotades amb 57,5 milions d’euros, preveuen una ajuda individualitzada de 1.500 euros en concepte de lucre cessant per a les persones treballadores autònomes obligades al tancament a conseqüència de la declaració de l’estat d’alarma; i de 750 euros per a la resta de casos.

Segons ha detallat el conseller, un total de 126.665 han sol·licitat aquestes ajudes que “preveiem que es puguen començar a resoldre a mitjan mes de maig per a procedir al pagament“.

Ajudes a les rendes més baixes i a la conciliació familiar

Així mateix, el conseller s’ha referit al Decret llei 3/2020, convalidat ahir per les Corts, de suport econòmic als treballadors i treballadores per compte alié amb rendes baixes, afectades per un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTE), i als quals han reduït la seua jornada laboral per conciliació familiar.

Aquestes ajudes complementàries als ERTE, que compten amb un pressupost de 30 milions d’euros, contemplen una ajuda de 150 euros per persona i segons ha explicat Climent “beneficiaran a 200.000 persones i començaran a pagar-se la setmana vinent“.

Climent ha recordat que el Decret inclou també ajudes urgents per a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral de les persones que hagen exercit el dret de reducció de la seua jornada laboral per a l’atenció a menors, majors o dependents a càrrec seu, i que compten amb una dotació global màxima de 3 milions d’euros.

La quantia de l’ajuda individualitzada per als treballadors i treballadores que s’hagen vist obligats a reduir la seua jornada ascendirà a 300 euros si la reducció és d’entre el 50% i el 60% de la jornada, a 450 euros si la reducció és d’entre el 61% i el 80% i a 600 euros si la reducció de jornada és d’entre el 81% i el 100%. Entre 5.000 i 10.000 persones treballadores amb reducció de jornades es beneficiaran.

Suport a les empreses

En la seua intervenció, el titular d’Economia Sostenible ha detallat les accions dutes a terme en suport als sectors productius, posant l’accent que moltes d’elles, no tenen únicament un caràcter pal·liatiu sinó que, “des dels primers indicis de la crisi, ens hem anticipat de manera proactiva i hem portat la iniciativa per a preparar la recuperació de la nostra economia quan aquesta situació extraordinària acabe“.

Una de les primeres mesures, va ser l’arrencada, des de Ivace Internacional de dos nous serveis; el primer orientat a la cerca de proveïdors alternatius, en haver-se limitat la capacitat de subministrament de molts països i el segon per a acostar a les empreses noves oportunitats de negoci generades i posicionar a la Comunitat Valenciana com a proveïdor alternatiu.

Cal destacar que Ivace Internacional ha prestat al voltant de 300 serveis a empreses exportadores valencianes des de l’inici d’aquesta pandèmia.

A més, s’ha implementat un tercer servei basat en la confecció d’agendes virtuals amb empreses importadores i s’ha modificat la convocatòria d’ajudes de suport a la promoció exterior de la Comunitat Valenciana, eliminant el límit als imports màxims subvencionables.

Per a Climent, “ara més que mai hem d’estar al costat de les nostres empreses i cal pensar en els possibles escenaris en què es trobaran les nostres pimes una vegada acabe aquesta crisi sanitària“.

Per això, ha continuat «hem començat una ronda de contactes amb els clústers industrials per a analitzar la situació dels diversos sectors i intentar avançar-nos; veurem que el màxim nombre possible de pimes industrials valencianes, i en el mínim termini possible, preparen i apliquen plans de reestructuració i adaptació que permeten afrontar les conseqüències de la crisi de la millor manera».

Així, s’ha posat en marxa Digitalitza Teletreball, dotat amb un pressupost de 5 milions d’euros, que contempla ajudes a la implantació de solucions innovadores que faciliten el teletreball i afavorisquen el desenvolupament del comerç electrònic en les petites i mitjanes empreses.

A aquestes, se suma una nova línia d’ajudes que tindrà un pressupost de 5 milions d’euros i que estarà destinada a les empreses de la Comunitat Valenciana que han invertit per a adaptar-se a l’actual situació de crisi originada per la COVID-19.

A més, s’ha iniciat una acció pilot amb el clúster del tèxtil per a conéixer les seues necessitats i perspectives de futur i iniciar la posada en marxa d’un pla d’acció per a tot el teixit industrial.

Col·laboració en la lluita contra la COVID 19

D’altra banda, el conseller s’ha referit a les diferents línies de treball impulsades pel Ivace i la Xarxa d’Instituts Tecnològics amb l’objectiu d’ajudar a pal·liar l’actual situació i ajudar en aspectes com l’homologació de productes i materials (màscares, viseres, respiradors, gels hidroalcohòlics), l’optimització de rutes per a la distribució de medicaments a malalts crònics o la localització de proveïdors.

Entre aquestes, destaca la plataforma Col·lab and Connect per a facilitar la col·laboració entre totes les empreses i indústries, que ja ha recollit ofertes i demandes de més de 100 empreses.

A més s’han desenvolupat quasi 20 projectes de fabricació 3D, intel·ligència artificial per a la detecció de la pneumònia, programari per a optimització de rutes, homologacions, plataformes en línia de vida saludable i una guia especialitzada dirigida al sector agroalimentari, entre altres productes i solucions.

En la mateixa línia, s’ha dut a terme la fabricació de productes sanitaris en col·laboració amb la Xarxa d’Instituts Tecnològics (REDIT) i les empreses valencianes dels diversos sectors (tèxtil, plàstic, químic, metall-mecànic, etc.).

Comerç

En l’àmbit del comerç, al costat de la regulació d’aspectes com la venda no sedentària o les zones de gran afluència turística, s’ha iniciat un programa en coordinació amb la Xarxa d’Agències per al Foment de la Innovació Comercial (Xarxa Afic), per a impulsar les vendes del comerç de proximitat.

Igualment, s’han elaborat guia de recomanacions i bones pràctiques en matèria de comerç, així com guies per als comerços valencians sobre pràctiques segures perquè en l’actual moment de desescalada, els nostres comerços puguen portar a obrir i reprendre la seua activitat en total seguretat per a tots i totes.

En aquest sentit, també des del Invassat s’ha elaborat un guia per a les empreses de mesures preventives enfront de l’exposició al coronavirus.

Segons el parer del conseller, “en moments d’incertesa, la informació és fonamental i nosaltres des del primer moment vam posar a disposició tota la informació per a poder resoldre qualsevol dubte que tingueren“.

En aquest sentit, la Conselleria va habilitar el 16 de març el telèfon gratuït 900 35 31 35 per a resoldre tots aquells dubtes d’índole laboral o empresarial que fins al 6 de maig, ha atés un total de 23.319 consultes, de les quals ja s’han resolt 23.311.

A més, el 25 de març es va habilitar un assistent virtual, ‘Carina GVA‘, per a reforçar l’atenció i la resolució de dubtes sobre la COVID-19 a comerços, empreses i persones autònomes o parades.

També s’ha multiplicat l’edició de guies informatives, infografies i vídeos per a resoldre els nombrosos dubtes.

WhatsApp Portal de Xàtiva