Clínica dental Pablo Fos

PoolWork Xàtiva

El treball és obra del dissenyador xativí Luis Mateu, cofundador de Homwo
L’Ajuntament de Xàtiva ha presentat hui la que serà la nova identitat corporativa de la institució. El dissenyador xativí establert a la Xina, Luis Mateu, és l’autor d’un treball que va ser guanyador del concurs convocat per l’Ajuntament en 2006 i que  no havia vist la llum fins ara. L’alcalde Roger Cerdà i el regidor de Règim Interior, Joanjo García Terol, han acompanyat a Mateu durant la presentació del nou logotip i manual d’identitat corporativa. El canvi de marca s’aplicarà progressivament, començant pel material de papereria i la senyalètica de la Casa de la Ciutat. El manual d’identitat corporativa consta de tres elements normatius: manual d’ús, manual de senyalètica i manual d’aplicacions del logotip.
Cerdà ha explicat que aquest canvi d’imatge era una preocupació que l’equip de govern tenia des que es va iniciar la legislatura. Els nous responsables de la Casa de la Ciutat eren coneixedors de que el disseny de Mateu havia guanyat el concurs convocat per l’Ajuntament en 2006, però l’anterior alcalde havia decidit no aplicar aquesta identitat corporativa, encomanant una altra. Segons Cerdà, “entenem que era de justícia recuperar el disseny que veritablement havia guanyat el concurs i que estava guardat en un caixó. Luis Mateu representa a la gent de Xàtiva que triomfa fora i que, tanmateix, continua vinculada a la ciutat. Hem de treballar per integrar als nous valors de Xàtiva, per tal que ens aporten eixa visió externa tan necessària per a modernitzar la ciutat”.
Per la seua part, García Terol ha coincidit amb l’alcalde en què “el que havia passat amb el logotip no era correcte. Posant remei a aquesta situació, la institució té un logotip que simbolitza molt bé allò que caracteritza a la ciutat i al treball d’aquest Ajuntament”.
La nova identitat corporativa de l’Ajuntament de Xàtiva parteix d’un intens treball d’investigació prèvia d’imatges històriques de l’escut de la ciutat, facilitades per l’Arxiu Municipal de Xàtiva, i de fotografies dels escuts heràldics presents als diferents palaus del centre històric, cedides pel fotògraf Antoni Marzal. A partir d’aquest estudi previ, Mateu va iniciar un treball d’esquematització que el va conduir a identificar quatre elements iconogràfics que conformen el nou logotip: el castell, com a icona principal de la ciutat; l’escut amb les barres de la Corona d’Aragó, com a símbol de Jaume I; la corona, en record del títol de ciutat concedit per Pere IV i les tiares papals dels Borja.
Aquesta revisió iconogràfica es fa servir per a posar de relleu el ric passat històric i patrimonial de la ciutat, amb la vista posada en la capacitat d’atracció turística, tal com explica Mateu: “Xàtiva ha de ser un referent a nivell nacional i necessita una imatge renovada”. El dissenyador ha buscat dotar a la nova identitat corporativa d’una personalitat pròpia. Mateu ha detallat que “abans de començar a dibuixar, em vaig inspirar en els escuts heràldics que havia vist en les fotos de Marzal. Em va cridar l’atenció una dada com que en 1515 el 20% de les cases senyorials del Regne de València estaven a Xàtiva”.
El nou logotip destaca el nom de la ciutat sobre el de l’Ajuntament. Aquesta característica respon a la voluntat de “destacar el nom del poble i jugar amb l’atractiu turístic”, segons Mateu. L’elecció del color roig per a la marca es justifica per part del dissenyador en què “el roig és el color de la Corona d’Aragó i de la bandera de Xàtiva. Jo no sóc ningú per a canviar això”.
Actualment, Mateu està desenvolupant un projecte empresarial d’envergadura a Xina. La seua empresa, Homwo (www.homwo.com), és una cadena de centres comercials, dedicada a mobiliari i equipament per a la llar i inspirada en la cultura espanyola. Les instal·lacions d’aquestos centres comercials, en ple procés d’expansió per distintes ciutats xineses, estan decorades amb imatges de Xàtiva.

WhatsApp Portal de Xàtiva