104.121 persones visitaren el Betlem Monumental de Xàtiva, considerat el més gran d’Espanya

347

Clínica dental Pablo Fos

PoolWork Xàtiva

L’equip de govern valora molt positivament la xifra i remarca la seua importància com a ferramenta de dinamització econòmica

La campanya de Nadal i Reis s’ha saldat amb 104.121 visites al Betlem Monumental de l’Albereda, malgrat l’episodi d’intenses pluges que va acompanyar els primers dies d’apertura de la instal·lació, que motivaren, fins i tot, que es retiraren els animals fins que millorara l’oratge. L’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, ha valorat positivament aquestos resultats. Per a l’alcalde “l’opinió general dels empresaris consultats és que aquesta ha estat una molt bona campanya de Nadal. Creguem que el públic ha respost al programa d’actes oferit i que ha funcionat bé la promoció que s’ha posat en marxa des de l’Ajuntament. El Betlem es consolida com a un referent que atrau públic no només de les comarques veïnes sinó d’altres comunitats autònomes”.

L’objectiu de la campanya, tal com ha comentat l’alcalde, “no és altre que generar un flux de visites que animen els negocis de la ciutat, tant el comerç com l’hostaleria i altres serveis. Pense que els resultats han pogut ser vistos per tothom i, des d’eixe punt de vista, estem raonablement satisfets”.

Per la seua banda, la regidora de Parcs i Jardins, Pilar Gimeno, ha valorat molt positivament la campanya. Gimeno creu que “atès les pluges tan intenses que hem patit a desembre i els dies festius els quals han caigut en cap de setmana, reduint el període vacacional de moltes famílies, considerem que és una magnífica xifra i que consolida la nostra aposta de fer del Betlem un reclam turístic de la ciutat”.

És precisament aquest motiu que assenyalen alcalde i regidora pel qual l’Ajuntament ha desenvolupat una important campanya de promoció del betlem fora de l’àmbit de la comarca, amb l’objectiu d’atraure públic de nuclis urbans pròxims a la nostra ciutat, com ara València, Gandia, Alzira, Alcoi o Ontinyent. Aquesta campanya s’ha complementat amb la cobertura informativa del Betlem oferida per televisions d’àmbit nacional com ara TVE, Antena 3 o Tele 5.

Per segon any consecutiu el Betlem Monumental s’ha inaugurat dues setmanes abans de Nadal amb la intenció d’atraure visitants i afavorir el comerç local. Segons Gimeno, “aquest canvi ha sigut fonamental perquè el Betlem cal entendre’l com un reclam que dinamitze la campanya nadalenca del comerç local i en eixe sentit considere que hem acomplit l’objectiu”.

Les associacions de comerciants i hostalers han traslladat a l’Ajuntament que es mostren també satisfetes de l’impuls que ha suposat el Betlem per a la campanya i per a les accions que des de Xacex i Adexa s’han realitzat durant Nadal. Pel que fa a l’opinió dels visitants, aquestos han valorat molt positivament la introducció d’animació en el betlem i la informació turística facilitada per poder integrar la resta d’atractius de la ciutat en la seua visita.

WhatsApp Portal de Xàtiva